>

۲ مطلب در ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

تداخل آب و گاز

 

اگر توجه کرده باشید کمپرسور، گاز را فشرده کرده تا مقدار بیشتری در کپسول شما ذخیره شود ومسافت بیشتری طی کنید ولی با این گاز فشرده اتومبیل قادر به کار نیست و از وسیله ای برای کاهش فشار به نام رگلاتور ( در اصل کاهنده Reducer هست ودر مرحله بعد تثبت کننده  Regulator ولی عموم به نام رگلاتور میشناسندش)استفاده میشود.

و هرگاه ما  فشار در گازها را تقلیل دهیم موجب کاهش دمای گاز خواهیم بود و به همین خاطر رگلاتور یخ می زند،این اساس کار یخچالهای معمولی میباشد (یخچال، کولر گازی )

و بخاطر جلوگیری از یخزدگی  رگولاتور گاز"CNG" ، مجبور به گرم کردن آن  هستیم.اینکار را با عبور "آب داغ رادیاتور" از آن انجام می دهیم.

بعضی انواع رگولاتور مانند  "OMVL" احتمال تداخل آب و گاز را دارند.

و متاسفانه تداخل آب و گاز در این رگولاتورها موجب نشتی گاز رگولاتوز به داخل آب رادیاتور و کاهش مایع خنک کننده ( بیرون ریختن مقداری آب بخاطر افزایش فشار سیستم خنک کننده) و در نتیجه سوختن واشر سر سیلندر می شود.

 

حالا چه کاری میتوان کرد؟

چون معمولا پوسته رگلاتور آسیب میبیند و چاره ای جز تعویض رگلاتور نداریم یک راه ارزانتر را پیشنهاد میکنم.بهتر است ؛شلنگ های آب را از رگلاتور جداکرده . یک تکه لوله ی آلومینیومی به قطر شلنگ های آب از یخچالسازی ها خریده و بطریقی در تماس با رگلاتور قرار دهیم (مثلا دورش بپیچید) وشلنگ های آب را هم به لوله ی آلومینیومی ببندید تا گرمایش را انجام دهد.

برای اینکه مطمئن شوید ،آب کم کردن و ... از سیستم گاز است:

شیر مخزن رو ببندید و چند روز روی بنزین کار کنید

اگر مشکل حل شده بود ،ایراد از سیستم گاز

اگر مشکل حل نشده بود،ایراد از موتور و سیستم خنک کننده خودرو می‌باشد

۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۴۲ ۲۲۴ نظر
مجید نعیمی

روی گاز نرفتن آریسان

روی گاز نرفتن آریسان

     در 90 درصد مواقع شبیه ساز شیربرقی سوخته است ، که تعویض یا تعمیر می شود.

 

 

 

     بقیه موارد مانند دیگر خودروهای دوگانه سوز با سیستم "زیمنس بایفیول" می باشد.

یکی از ایرادات دردسرساز این است که کلید cng خراب میشود و میگویند پنل ضبط کلاً باید تعویض شود در حالی که قابل تعمیر است.

 

 

     بعضی اوقات هم بخاطر وجود فن متصل به موتور دیر روی گاز میرود که میتوان آن را باز کرد.

۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۱ ۴۰ نظر
مجید نعیمی