اگر توجه کرده باشید کمپرسور، گاز را فشرده کرده تا مقدار بیشتری در کپسول شما ذخیره شود ومسافت بیشتری طی کنید ولی با این گاز فشرده اتومبیل قادر به کار نیست و از وسیله ای برای کاهش فشار به نام رگلاتور ( در اصل کاهنده Reducer هست ودر مرحله بعد تثبت کننده  Regulator ولی عموم به نام رگلاتور میشناسندش)استفاده میشود.

و هرگاه ما  فشار در گازها را تقلیل دهیم موجب کاهش دمای گاز خواهیم بود و به همین خاطر رگلاتور یخ می زند،این اساس کار یخچالهای معمولی میباشد (یخچال، کولر گازی )

و بخاطر جلوگیری از یخزدگی  رگولاتور گاز"CNG" ، مجبور به گرم کردن آن  هستیم.اینکار را با عبور "آب داغ رادیاتور" از آن انجام می دهیم.

بعضی انواع رگولاتور مانند  "OMVL" احتمال تداخل آب و گاز را دارند.

و متاسفانه تداخل آب و گاز در این رگولاتورها موجب نشتی گاز رگولاتوز به داخل آب رادیاتور و کاهش مایع خنک کننده ( بیرون ریختن مقداری آب بخاطر افزایش فشار سیستم خنک کننده) و در نتیجه سوختن واشر سر سیلندر می شود.

 

حالا چه کاری میتوان کرد؟

چون معمولا پوسته رگلاتور آسیب میبیند و چاره ای جز تعویض رگلاتور نداریم یک راه ارزانتر را پیشنهاد میکنم.بهتر است ؛شلنگ های آب را از رگلاتور جداکرده . یک تکه لوله ی آلومینیومی به قطر شلنگ های آب از یخچالسازی ها خریده و بطریقی در تماس با رگلاتور قرار دهیم (مثلا دورش بپیچید) وشلنگ های آب را هم به لوله ی آلومینیومی ببندید تا گرمایش را انجام دهد.

برای اینکه مطمئن شوید ،آب کم کردن و ... از سیستم گاز است:

شیر مخزن رو ببندید و چند روز روی بنزین کار کنید

اگر مشکل حل شده بود ،ایراد از سیستم گاز

اگر مشکل حل نشده بود،ایراد از موتور و سیستم خنک کننده خودرو می‌باشد