در فصول سرد بخاطر اینکه دمای محیط کاپوت کمی طول میکشد تا بالا برود،تعدادی از اتومبیل های ایرانخودرو و سایپا به محض روی گاز رفتن،خاموش کرده یا به شدت بد کار میکنند و راننده مجبور است تا مدت زمانی فقط از بنزین استفاده کند.
کدام محصولات ایرانخودرو وسایپا ؟
اتومبیل هایی که دارای ریل سوخت گاز از نوع کروز میباشند.
علت:
چون ریل سوخت گاز از نوع کروز علیرغم خوش کار بودن و عمر بالا،از نظر قدرت مغناطیسی باز کننده نازلها ضعیف میباشد و وقتی هنوز ریل سرد است و روغن داخل آن (که بهمراه گاز وارد شده است)دارای چسبندگی (ویسکوزیته-غلظت) بیشتری است،توانایی باز کردن نازلها را ندارد.
راه حل:
گرم کردن ریل سوخت توسط هیتر
روش نصب :
1- بررسی داغ بودن رگولاتور گاز (بخاطر گرم کردن و جلوگیری از یخزدگی )،در غیر اینصورت باید مسیرهای آب گردشی در آن باز شود.
2- از داخل بسته بندی دو نازل برنجی را در آورده و به قطعه مکعب مستطیل آلومینیومی ببندید،هیتر آماده است.
3- نصب هیتر بر روی ریل سوخت کروز با پیچ های داخل جعبه بسته بندی شده.
4- از آنجاییکه دو شلنگ آب به رگولاتور گاز متصل است، میتوان یکی از آنها را باز کرده و به هیتر وصل نمود بعد از شلنگخور دیگر هیتر ، یک شلنگ ( برای پراید تکه شلنگ 15 و برای پژو 60 الی 75سانتمتری)به همان جایی که شلنگ را از رگولاتور باز کردیم وصل میکنیم. (لازم است حتما رگلاتور داغ باشد )
5- خودرو روشن بعد از چند ثانیه هیتر شروع به گرم شدن کرده و سریع داغ میشود
نیازی به باز کردن این قطعه در فصل گرم و تابستان نمیباشد و گرمای آن آسیب زننده نیست
سلام آقای مهندس وقتتون بخیر
من هم همین مشکل بالا که فرمودین رو در تیبا دوگانه سوز شرکتی دارم، یعنی در هوای سرد یا دیر میره رو گاز و وقتی هم میره اولش بد کار میکنه و گاز نمیخوره، برای تیبا هم باید هیتر ببندم؟